משלוח חינם בקנייה מעל 299 ש"ח

סגור
סינון לפי
חיפוש
קטגוריות

שתיית מים חמים בהריון

איזה כיף, את בהריון! חיים חדשים גדלים בתוך הרחם שלך ועכשיו הבריאות והבטיחות שלך ושל עוברך הם הכי חשובים. בתקופת ההריון, אנחנו נזהרות ודרוכות יותר בכל דבר שאנחנו עושות ובעיקר בהיבט הבריאותי והפן התזונתי של חיי היום יום. הדאגה המתמשכת שלנו במהלך ההריון שומרת עלינו יותר מהסביבה, אבל כשמדובר בדיאטה ובבריאות אנחנו נזהרות יותר מתמיד, במיוחד כשהבריאות של העובר תלויה בהתנהלות שלנו.
עובדה כללית ידועה היא שאנחנו צריכים לשתות שמונה כוסות מים ביום כי זה יכול לרפא הרבה בעיות של הגוף שלנו. אם שתיית מים רגילים (טמפ' החדר) מועילה, אז צריכת מים חמימים מועילה אף יותר. במצב רגיל יומיומי, הבטן ומערכת העיכול עובדים טוב יותר בזכות צריכת מים חמימים. ישנם יתרונות בריאותיים רבים לשתיית מים חמימים במהלך ההריון אשר מאפשרים לגוף להישאר במצב מצוין.

כשמדובר בשתיית מים חמים בשלב ההריון זה נעשה קצת יותר מסובך, חשוב לדעת כמה מים חמים אפשר וצריך לצרוך.
הנקודה הזו מעוררת כמה חששות בנושא שתיית משקאות חמים:

1. מנקה את מסלול העיכול
להיות בהריון ולשמור טוב על צריכת מים יכולה להיות משימה קשה ואם את שותה מים קרים זה יכול להיות קשה יותר ואף להזיק לבריאות של העובר שלך. על ידי שתיית כוס מים חמימים בבוקר, את בעצם עוזרת לגוף שלך לשטוף את כל הרעלים בגוף שהצטברו במהלך הלילה. מים ונוזלים אחרים הנמצאים בגוף מסייעים לנקות את השאריות בגוף ולהפוך את מסלול העיכול לנקי יותר. כל זה בסוף משליך על התזונה של העובר שלך ומבטיח לו תזונה נקייה וטובה יותר.
מים חמים נוטים לפרק ולהמיס את השומנים ואת משקעי השומן בגוף ומונעים בעיות וסיבוכים מרובים. לעומתם, מים קרים מקשים את השומנים ואת רזרבות השומן ומקשים על הגוף לייצר מינרליים טבעיים במעי.

2. מונע עצירות
הקיבה יכולה להיות מאוד בעייתית במהלך ההריון. בזמן ההריון לעיתים השינוי בתזונה יכול לקבל יותר מדי מקום או אפילו לצאת משליטה. בשל שינויים אלו, יכולות להופיע יותר בעיות כגון עצירות או כאבי בטן. מכיוון שמים חמימים עוזרים לסייע בתהליך העיכול ובניקוי רעלים, שתיית המים החמימים בעצם עוזרים לגוף להירגע ולבצע תהליך עיכול רגיל ותקין.

3. זרימת דם טובה יותר בגוף
לפי מחקרים רבים ושונים, זרימת הדם משתפרת משמעותית בצריכת מים חמימים בכמות מתונה ובתדירות יומית. הגוף שלנו מתמלא מדי יום בפסולת וצואה שגורמים לו לצבור עודף משקל מיותר. בנוסף, רזרבות השומן שלנו נבנות בעורקים, בוורידים ובאיברים פונקציונאליים אחרים בגוף שלנו, וזה כשלעצמו גורם לגוף להתמודד עם קבוצה אחרת של בעיות שיש לה השפעה על הבריאות שלך ושל עוברך. שתיית כוס מים חמימים יכולה להמיס ולשרוף שומנים ותרכובות אחרות, מה שבעצם עוזר לגוף להיכנס לכושר, ויכול למנוע בעיות בריאות שונות.
בנוסף, גם זרימת הדם והמערכת החיסונית משתפרת דבר העוזר להגן מפני מחלות.

4. לחות טובה יותר ועור טוב יותר
הריון זה לא מחלה, ולכן אנחנו ממשיכות במטלות היומיומיות שלנו ובשגרת העבודה שלנו, בעוד ה"עבודה" בגוף שלנו יכולה להיכנס לבלאגן. בנוסף, בהריון אנחנו מאבדות פי שניים נוזלים, עובדה שהופכת את הגוף שלנו לחלש ועייף יותר. שתיית מים חמימים משפר גם את הלחות בגוף ואת העור שלנו לטוב יותר (ומי מאיתנו לא רוצה להיראות טוב יותר אם אפשר?).

שימי לב (או פשוט חשוב לדעת):
כדי להשיג את האפקט הטוב ביותר ההמלצה היא בעצם לשתות מים חמימים (פושרים+) ולא מים חמים רותחים שכן יכולים לשרוף את פנים הפה והוושט. זה גם לא כולל מים חמים/פושרים מהברז כי הם עלולים להכיל טפילים אחרים ולגרום לך ולבריאות עוברך לסיכון.
חשוב מאוד שתקפידי תמיד לשתות מים מסוננים/מורתחים כדי למנוע את הסיכון של עופרת, מינרלים לא רצויים וחיידקים במי השתייה שלך (גם לעופרת ולכמות גבוהה של מינרלים יכולה להיות השפעה דרסטית על בריאותו של העובר ויכול לגרום לבעיות בבריאות הנפשית והגופנית של התינוק בשלבים מאוחרים יותר בחייו). 

לסיכום, שתיית מים חמימים זה נהדר עבור נשים בהריון: זה יעזור לך ולעוברך לגדול בשקט ויגדיל את הסיכוי לבריאות טובה ולתנאי תזונה ועיכול טובים יותר. צריכה קבועה של מים חמימים היא מומלצת והכרחית, יחד עם זאת גם 2-3 כוסות של מים חמימים מדי יום מספיקים כדי למנוע כל מיני סיבוכים.

 

* המידע הרשום לעיל אינו מתיימר ואינו מהווה תחליף להנחיה רפואית, חוו״ד רפואית או תחליף להתייעצות עם רופא מומחה ועל כן יש להתייחס אליו במידת הזהירות הנדרשת.

מקורות: https://www.consumerhealthdigest.com/pregnancy-center/health-benefits-of-drinking-warm-water-during-pregnancy.html