משלוח חינם בקנייה מעל 299 ש"ח

סגור
סינון לפי
חיפוש
קטגוריות

צירים מדומים או ציר הצירים?

איך יודעים מתי לרוץ לחדר הלידה? מדובר באחד הנושאים שהכי מעסיקים הריוניות, ובמיוחד כאלו החוות את הריונן הראשון.

אז איך בכל זאת תדעי? הנה כמה סימנים:

  1. חשה בצירים סדירים של 45 שניות לפחות, כל 5 דקות? אם יש לך יותר מחצי שעה של נסיעה לבית החולים, כדאי שתצאו לדרך כבר כשאת חשה בצירים כל 10-7 דקות.
  2. ציר בד״כ ילווה בכאב שיתחיל באזור הגב, ויעבור לאזור בטן, אם את לא בטוחה לגבי אופי הצירים או הכאב, כדאי שתפני לבדיקה אצל הרופא המלווה את ההריון או בבית חולים.
  3. ירדו לך המים? זה הזמן לפנות לחדר הלידה! אבל איך אדע שאכן מדובר בירידת מים? ראשית, הם ירדו בלי שליטה. שנית, הצבע שלהם יהיה בגוון לבן-צהבהב. אם זה המצב והמים שלך ירדו, ההמלצה היא שתסתובבי כמה שפחות ושאת הנסיעה לבית החולים, תעבירי במצב של חצי שכיבה.
    שימי לב, יכול להיות שתבחיני בטפטוף קל בלבד, מה שיקשה עליך להחליט אם זו ירידת המים המפורסמת או סתם דליפת שתן קלה - במקרה כזה, צרי קשר עם הרופא המטפל שלך, אם את לא תופסת אותו ועדיין לא הגעת למסקנה ברורה ביחס לתופעה - פני לחדר הלידה.
  4. האדום אדום הזה...מה זה? אם יורד לך דם אדום-אדום וטרי, כמו שיש במחזור, מלווה בכאבים או שאינו מלווה בכאבים - עלייך להתפנות לחדר הלידה מיד. לפעמים תיתכן הפרשה דמית קלה בצבע אדום, ורוד או חום, עם או בלי ריר - כנראה שמדובר בפקק הרירי שחוסם את הרחם שלך, שיצא.  מצב זה אינו דורש הפניה למיון.
  5. אם את חשה שתנועות העובר שלך נחלשות או נעלמות למספר שעות, ערכי את הניסוי הבא:
    תשתי ותאכלי משהו מתוק, שכבי על צד שמאל וספרי את תנועות עוברך.
    חשוב מאוד! אם את לא מצליחה לחוש בשלוש תנועות במחצית השעה, עלייך לפנות לצוות המטפל. אם הצוות לא זמין - פני לחדר לידה -דבר זה נכון לגבי כל מועד במהלך ההיריון, ועל אחת כמה וכמה בסופו.
  6. מאחרת בשבוע את מועד הלידה המשוער שלך - למרות שתיתכן טעות בחישוב, פני למרפאה בה את מטופלת, אולי כדאי להתחיל במעקב "הריון עודף".
  7. חשה בכאב ראש חזק ובראייה מטושטשת? פני אל הצוות המטפל או לחדר לידה.

 

* המידע הרשום לעיל אינו מתיימר ואינו מהווה תחליף להנחיה רפואית, חוו״ד רפואית או תחליף להתייעצות עם רופא מומחה ועל כן יש להתייחס אליו במידת הזהירות הנדרשת.