משלוח חינם בקנייה מעל 299 ש"ח

סגור
סינון לפי
חיפוש
קטגוריות

הקלישאות הכי גדולות על הריון

את בהיריון? המון מזל טוב! כמה שזה מרגש! את עומדת לחוות את הדבר הכי עוצמתי ומשמעותי בחיים האלה שלנו, לגלות מימד חדש ומיוחד בעולם שלא הכרת ולמעשה להבין, להרגיש ולחוש בכל חוש קיים מה זה בעצם ליצור חיים.

כל אישה בטוחה שיש לה הבנה כללית מה זה בעצם להיות בהיריון, וכל אישה מגלה שכל מה שהיא שמעה לפני מסע ההריונות שלה זה קלישאה אחת גדולה. היריונית חדשה סבורה שמצפה לה מסע קסום והיא אכן צודקת, בהחלט מדובר במסע אבל יותר לכיוון של מסע אלונקות מפרך במיוחד:) 
אז אל דאגה, אנחנו כאן לחשוף לך את 5 הקלישאות הגדולות שמככבות אצל ההיריונית וסביבתה!

1. "היריון זו לא מחלה" – ברור וידוע שמי שהמציא את המשפט המאוס הזה לא חווה מעולם יצירת אדם בתוך חלל צר מאוד (מאוד!) בגופו. נכון, היריון זו לא מחלה, זה דבר מדהים, משמח ומלא באושר, עם המון תופעות לוואי פיזיולוגיות ונפשיות מציקות ומאתגרות עד מאוד שכל אחת חווה באופן שונה ואינדיווידואלי. במקרים הקלים האישה תחווה חוסר נוחות פיזי לאורך כמה חודשים טובים, במקרים המאתגרים יותר מדובר בתהליך מפרך של התמודדות לא פשוטה בעלת משמעויות רבות על הנפש, הגוף ואפילו על הזוגיות לעיתים.

2. "תשעה חודשים עוברים מהר" – נכון. הם אפילו ממש טסים כשאתם אלה המביטים מהצד בהתפתחויות ופוגשים אותי במקרה במדרגות הבניין פעם בחודש וחצי בלחץ. לי לעומת זאת, תשעת החודשים האלה כנראה יזוזו הכי לאט בעולם מחמת דאגות, בדיקות ושלל מיחושים. והכי מצחיק? מימד הזמן מתערער עוד יותר בחודש התשיעי. כשהוא יגיע את תנועי ותנודי בין הרצון לסיים כבר את כל הסבל הפיזי הזה ובין תפילת תחנונים לאלוהים שבשמים שידחה את הרגע מרוב לחץ, וכל זה במקביל. כך או כך אל תדאגי, זה עומד להיות עוצמתי ומדהים ואת הולכת להיות תותחית.

3. "את נראית יפה יותר וכל כך קורנת" – את סעיף זה ניתן בהחלט להעז ולהגדיר כשקר מוחלט. גם האישה היפה ביותר ביקום לא נראית יפה יותר ממה שהייתה לפני ההיריון במצב של עלייה דרסטית במשקל, פופיק בולט, ורידים ברגליים והורמונים בוערים בעיניים. בואו נודה, ה"קורנת" זה למעשה מזיעה ובמקרה הכי טוב היא נראית כמו עצמה רק עם בטן. ותאמינו לי, זאת האמת דווקא אחלה מחמאה.

4. "זה הזמן לאכול כל מה שאת רוצה" – קלישאה זו היא האחות האבודה של "תאכלי, את הרי אוכלת בשביל שניים". כך או כך מדובר בטעות קשה. יהיה מדויק יותר לומר שזה הזמן בו כל מה שאת אוכלת ישמר ויזכר לנצח בגופך, בטנך וישבנך. את פשוט צריכה להחליט כמה אכפת לך מזה. אני למשל, החלטתי שחשוב לי מאוד לשמור על כושר גם בזמן ההיריון ולכן אני מקפידה לקום אל המקרר כמה וכמה פעמים ביום.
 

5. "אל תדאגי את לא תזכרי כלום מהלידה" – סעיף זה בהחלט נכון במידה ואת סובלת מאלצהיימר מתקדם ומאונה ימנית משותקת במוחך. במידה ולא, חבל. את עומדת לזכור כל רגע כואב, מלחיץ, מפחיד, ארוך, מייגע, מלוכלך, מוזר, דואב, קרוע ומדמם מכל הטוב הזה. מצד שני, תתנחמי בעובדה שבאותה נשימה תזכרי גם את כל הטוב, המופלא, המיוחד, המרגש וממלא האושר שבהחלט יהיה בסיטואציה. ויהיה גם יהיה, אני מבטיחה.

ולסיום, קלישאה אחת אחרונה אבל כה כה נכונה – תסמכי על עצמך. את חווה עכשיו את אחת הטלטלות היותר גדולות ומשמעותיות כאישה וכל מה שאת מרגישה, לכאן או לכאן, לגיטימי. מותר לך להיות שמחה, עצובה, להרגיש פנתרה או סמרטוט ריצפה, זה לא באמת משנה. שתינו יודעות שברגע האמת, את תיהי הדבר הכי טוב עבור האוצר החדש שלך. את אולי עדיין לא מבינה את זה אבל את כבר לגמרי אמא.

 

הכותבת היא דבורי ויינר מהמותג Beerburimהריונית מזיעה וגאה, בלוגרית הורות, בעלת אתר הפונה לנשים ואימהות, כותבת ויוצרת תוכן ומנהלת סושיאל חיננית.